Bakgrunn

søndag 13. november 2011

De tunge sidene ved livet.

Inne på Scrappeland utfordret R@gnhild oss til å være med på utfordringen til Scrappehuset om å lage/vise Loer om også de tunge sidene ved livet. Jeg har tidligere laget en LO som omhandler det at jeg var mer eller mindre syk over lang tid. Legene fant ikke ut hva som feilte meg, men prøvene viste at noe var det. Den er lagt ut i bloggen tidligere, men jeg viser den igjen jeg. Den ble seende ut sånn her:


Hele teksten ligger bak helsekortet mitt, ble veldig, veldig lang så det var mest hensiktsmessig:) 

Videre tenkte jeg at jeg måtte lage en til selve utfordringen. Jeg gjennomgikk tidligere i høst noe som var med å preget meg og ønsket på en eller annen måte å scrappe det. Teksten har jeg bluret da den går veldig inn på personlige sider ved meg og det som skjedde. Selve pyntingen ønsket jeg skulle fremstå som både bilde til fortellingen og illustrerende pynt (for meg hvertfall). 


Jeg syntes det er flott at Scrappehuset prøve å gjøre det lettere/minne på om at det går an å scrappe alle sider av livet, uavhengig av om det er morsomt, gladnyhet eller noe som er tabu eller trist. Håper dette får flere til å åpne seg, om ikke til hele verden, men hvertfall til papirene og de private albumene som bare en selv blar i.

4 kommentarer:

  1. For et flott innlegg du har skrevet. :) Blir litt rørt når jeg ser at flere åpner seg og viser frem de "tyngre LOene" sine.
    2 vakre LOer du har laget. Skikkelig stilig med armbåndet og papirene du har brukt til pynt på den øverste. :)
    Den nederste likte jeg sååå godt fordi det ikke var noen bilder på den (hadde sikkert vært vakker med bilder også altså ;) ). Teksten kommer i fokus, akkurat sånn det skal være. :)

    Tusen takk for titten. :D

    SvarSlett
  2. Uansett hva det var så håper jeg det går bedre med deg nå. :)

    Flotte layouter! :)

    SvarSlett
  3. Disse LOene ble knall - og det er så viktig at vi ikke glemmer disse sidene også! Godt at du synes det er greit at vi letter litt på sløret ved slike ting også!!

    Så gøy at du vil bli med på vår JuleKalender!! Dette blir gøy!!
    Vi gleder oss!!

    SvarSlett
  4. Kjempeflott!! :) Liker veldig godt pyntingen din! Og en viktig del av livet å dokumentere!

    SvarSlett